Buukkauspalvelu on B2B-myyjän suuri apu

Laadukkaalle B2B-tapaamisten sopimiselle, tuttavallisemmin buukkaamiselle, on mielestäni hieman samanlainen perustavanlaatuinen tarve, kuin kuluttajapuolella on ruoan, sänkyjen ja sähkön myynnille. Tarve on siis aina ja täten ala on epäsyklinen ja kestää talouden heilahtelut.

Laadukkaan buukkauspalvelun tuottajan tunnistaa siitä, että vähintään nämä neljä asiaa otetaan huomioon aina:

  • huolella mietitty kohderyhmä
  • maantieteellinen alue
  • yritysten kokoluokka
  • asiasta päättävä henkilö

Laadukas buukkauspalvelu on B2B-myyjän suuri apu.

Ulkoistettu buukkauspalvelu on myyjille vitaali osa myyntiprosessia

Yksi hyvä malli B2B-myyjän tapaamisten sopimiseen on hybridi. Tällöin myyjä täyttää omaa kalenteriaan aktiivisesti jo olemassa olevilla kontakteilla, sekä uusilla, mitä tapaa verkostoituessaan. Samaan aikaan taustalla tapaamisia sopii asiaan vihkiytynyt buukkauspalvelu, jollaisen mekin MYYNTITULI Oy:lla tarjoamme. Toinen hyvä tapa on ulkoistaa myyntifunnelin alkupää kokonaan ammattilaisille, kuten useat asiakkaamme tekevätkin – näin myyjien aikaa säästyy itse myymiseen.

Jos koko myyntifunnel jälkihoitoineen, välipeleineen ja tarjouksineen jätetään myyjälle ja siihen lisätään vielä ns. kylmäsoitto, moni myyjä voi uupua. Tapaamisten sopimisesta on ollut omalla työurallani iso apu omaan tekemiseeni ja tehokkuuteeni. Jokaisessa firmassa, jossa olen ollut, myyjien ROI (return of investment) on parantunut niin ajankäytön, kuin eurojenkin suhteen buukkauspalvelua käytettäessä.

Suosittelen lämpimästi ulkoistettua buukkausta kaikille myyntiorganisaatioille.

– Tuomas Rajamäki

Loppuun vielä pari vinkkiäni buukkaustyöhön:

  • Soita samaa toimialaa jopa muutama päivä kerrallaan. Näin ala tietämys lisääntyy ja asiantuntijuutesi kuuluu puhelussa.
  • Kun saat onnistumisia ja sen mukanaan tuomaa flow energiaa, älä katkaise soittamista, vaan tee CRM-kirjaukset tehokkaasti ja jatka soittamista heti. Vanha kunnon vihko vieressä on usein hyvä kaveri!
  • Ruoki onnistumisiasi ja hyvää fiilistä aina kun mahdollista. Kauppa tuo aina lisää kauppaa ja sama on buukkauksen kanssa.

Käy lukemassa MYYNTITULI Oy:n buukkauspalvelusta https://myyntituli.fi/buukkaus/

Kirjoittaja on MYYNTITULI Oy:n toinen perustaja Tuomas Rajamäki. Hän on toiminut eri aloilla B2B-myyjänä ja on vannoutunut buukkauksen lipunkantaja.

Käytämme evästeitä tarjoamamme sisällön ja mainosten räätälöimiseen, sosiaalisen median ominaisuuksien tukemiseen ja kävijämäärämme analysoimiseen.